Var är Lina?

  • 0
De senaste dagarna har jag varit på resande fot. Kan ni gissa i vilken stad jag har varit? Här är några ledtrådar:


I staden finns en park som bland annat är känd för att vem som helst får hålla offentliga tal där.


I parken finns även en sjö som heter Serpentine.


I hela staden myllrar det av duvor.


Centralt i staden ligger en dansstudio på fyra våningar, som jag har skrivit om här, här och här.

Har ni listat ut svaret än? Om inte, gör ni det nu:


Paddington Station är en av stadens många tåg- och tunnelbanestationer.

Gissade ni London? Då gissade ni rätt! Jag var nämligen där och hälsade på mina gamla rumskompisar från Santa Barbara (fransyskan och hennes pojkvän). Vi hade inte träffats på över två år, men när vi väl såg varandra igen var det som om ingen tid hade gått. Det blir så när man bor tillsammans med någon i ett och ett halvt år. Man får se varandras värsta och bästa sidor, och om man fortfarande är vänner efter det så lär man vara vänner länge till.

Nu är jag i alla fall tillbaka i Sverige och lovar många inlägg om kohagar, biblioteksböcker, bakverk och annat som dyker upp i min glamourlösa glamourösa vardag. Om ni har frågor om college är de förstås också välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar