Boot camp i dansstudion

  • 0
Pineapple Dance Studios måste vara Londons häftigaste dansstudio. Den ligger jättecentralt och har hela elva studior på fyra våningar. Med andra ord är det full rulle hela dagen och fullt av dansare i alla olika nivåer, från nybörjare till professionella. Just nu finns även ett filmteam på plats, som spelar in en TV-serie om dansare och lärare på Pineapple.

Idag fick jag mitt livs värsta (bästa?) workout i en tre timmar lång jazzlektion. Första timmen var som boot camp. En tjock gubbe med shorts och gympaskor kom in i salen och beordrade alla att lägga sig på golvet hit, lyfta benen dit och räkna våra sparkar, sit-ups och armhävningar så högt att hela London kunde höra. Svetten droppade och bildade pölar på golvet och när jag nästan höll på att ge upp skrek tjejen bredvid mig: "Keep going! He will make us do it all over again!" Så det var bara att trotsa den brännande känslan i musklerna och fortsätta. Efter en dryg timme började övningarna på diagonalen och där lärde jag mig att "one, kick, two, kick, three, kick" betydde att man skulle slänga foten i huvudhöjd, och om man inte gjorde det fick man göra om övningen. När vi väl började öva på den längre koreografin den sista timmen var musklerna så genomarbetade att dansa var det enda de kunde göra. Tjocka gubben instruerade till sliskig musik och jag undrade var sjutton han fått sina "bit i fingret" och "shake your booty" moves från. Hursomhelst fick han dansarna att se väldigt "sassy" ut även om han själv mest såg ut som en soffpotatis i gympaskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar