Jag är inte arbetslös. Jag är fri!

  • 0
Jag behöver inte vakna klockan halv sju varje morgon för att stappla iväg till jobbet. Jag behöver inte halvsova på ett kontor hela dagarna. Jag behöver inte bry mig om gårdagens vinst och morgondagens förlust. Jag behöver inte handskas med oförskämda kunder eller elaka arbetskamrater. Jag behöver inte stressa genom min lunch och jag behöver inte vara trött när jag kommer hem. Jag behöver inte längta till fredag kväll för att det är den enda kvällen i veckan då jag verkligen kan slappna av. Jag behöver inte ha ångest varje söndag för att helgen är slut. Och när jag hittar en enkrona på gatan blir jag faktiskt glad.

Det gäller ju att se livet från den ljusa sidan.


(Låten är ett internt skämt i min amerikanska dansstudio. Min jazzlärare brukade använda den på lektionerna och jag tyckte den passade in ganska bra här.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar