Pineapple Dance Studios

  • 0

Den rosa skylten visar ingången till Pineapple Dance Studios.

Vad saknar ni mest från Sverige när ni är ute och reser? Vad saknar ni mest från utlandet när ni kommer tillbaka till Sverige? För mig är svaret enkelt. Dansen är det jag saknar allra mest både från USA och från London.

Har ni sett TV-serien Pineapple Dance Studios som går på kanal 5? Det var nämligen just där, på Pineapple Dance Studios, som jag spenderade hela våren då jag bodde i London. Efter att ha sett ett avsnitt av serien kan jag säga att de som jobbar på Pineapple är precis lika galna i verkligheten som de ser ut att vara på TV! (Kanske det enda inom reality TV som faktiskt är real?) Jag kände igen flera personer i programmet, både dansare och personal. Främst är kanske koreografen Mark Battershall, vars danslektioner var riktigt roliga och fartfyllda, men som jag ibland hade lite problem med (läs mer här).

Vad man än tycker om själva TV-programmet finns det inget som går upp mot att vara där på riktigt. Varje dag kommer det hundratals människor till studion, och många av dessa människor är helt vanliga personer som går i skolan eller har åtta-till-fem-jobb och som bara råkar ha ett stort intresse för dans. Ett TV-program kan inte visa hur det känns att sitta utanför en dansstudio och lyssna till Chicago-teamets repetitioner eller höra tonerna från Lejonkungen medan man värmer upp. I och för sig har jag bara sett ett enda avsnitt, men jag undrar om de någonsin kommer att visa en av Lindas jazzlektioner eller Ians balettlektioner (mina personliga favoriter på Pineapple).

I vilket fall som helst, Pineapple är en riktigt häftig dansstudio och efter att ha sett kamerorna på plats nästan varje dag under våren var det kul att se resultatet. Jag vill tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar