Dags att lägga väskan på hyllan?

  • 0

Utsikt över Santa Barbara, med Channel Islands i bakgrunden.

Jag skrev för ett tag sedan att anledningen till att jag måste tacka nej till UCLA är att det kostar för mycket. (Läs mer om det här.) Sedan fick jag veta att det eventuellt skulle kunna gå att skjuta upp det hela så att jag kunde börja nästa år istället och försöka hitta en lösning på problemet under det kommande året. På så sätt behövde jag åtminstone inte stänga dörren ännu. Jag skickade mail hit och dit och skrev ett formellt brev där jag förklarade varför jag ville skjuta upp studierna. Igår fick jag beskedet att UCLA tyvärr inte godkände min förfrågan. Alltså kommer jag inte att gå på UCLA varken i höst eller nästa år (om jag inte söker igen och vinner en miljon eller två). Och ja, det känns faktiskt ganska bittert.

Men så var det det här med att resa med lätt bagage. Även om collegelivet verkar vara över för min del så kan jag bara tänka på allt roligt som det har fört med sig. Och även om jag befinner mig i Sverige kommer jag att fortsätta att blogga om USA och låtsas att jag fortfarande är collegestudent som somnar på lektioner, blir sjösjuk på surfingbrädan, anordnar bake sales och skriver uppsatser mitt i natten. Jag vet att jag har flera läsare som funderar på att åka till USA och gå på college och jag kan inte säga annat till er än gör det! Åk! Eller om ni funderar på något annat land, åk dit också! Plugga och kämpa och res och upplev!

Jag ville bara säga det. Nu ska jag sluta vara blödig och göra något vettigt istället. Som att ta kort på gamla scantrons och No. 2 pencils.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar