*Starstruck*

  • 2
Minns ni min föreläsare i socialpsykologi, vars introduktion till kursen var att be oss att ge honom fingret? Här är han i alla fall:



Och här: http://en.wikipedia.org/wiki/Matthew_Lieberman

Och här: http://www.scn.ucla.edu/people/lieberman.html

Och här: [Infoga bild på mina föreläsningsanteckningar från en kurs jag läste i Sverige för två år sedan, där hans forskning på social kognition var en del av kursmaterialet.]

Jag tror jag ska be om hans autograf efter föreläsningen i morgon.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Läser min första termin på SBCC och har en del funderingar kring klasser och CSN. Skrev bara engelska 70 på mitt assessment test och är nu rädd att det kommer påverka CSN inför nästa termin eftersom att kursen inte går att föra över till BA men jag måste ju ändå ta den. Några tips på vad man kan göra? Engelska kursen är ganska stor och omfattande på 4.5 units, har inte studerat på flera år och vill heller inte ta för många units eftersom att jag vill ha kunna göra bra ifrån mig. Har nu 15,5 units men kommer nog måsta droppa en annan klass då jag inte har den engelskan som krävs än, så utan den kursen hamnar jag på 12,5 units- vilket känns rimligt för mig i dagsläget men är som sagt orolig för vad CSN kommer säga..
    Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag tror att det är okej. Jag vet ett par andra svenskar som också läste engelska 70 och vad jag vet så hade de inga problem med CSN. Att det inte går att föra över till BA påverkar inte nödvändigtvis CSN:s beslut. Du läser ändå på ett godkänt college. Men jag är ingen expert på reglerna. Fråga CSN?

      Radera