Topp tio från termin 1

  • 0
Ni vet den där känslan då det finns en grej man borde göra men man liksom inte kan ta sig i kragen och göra den? Och ju längre man skjuter på det desto svårare blir det att göra det där som man borde göra? Just den känslan är anledningen till att jag skriver det här inlägget. Som kompensation för dåligt bloggande under hösten kommer här min lista över de tio bästa minnena från min första termin vid UCLA. Vi börjar nerifrån.

10. Då jag lyssnade på den här låten på repeat en hel förmiddag medan jag förberedde mig inför en dansaudition. (Jag kom inte med i dansgruppen men om jag förstod det rätt tog de inte in några nya dansare överhuvudtaget.)


9. Då jag pluggade inför finals i den här outfiten.

8. West Hollywood Halloween Carnaval.

7. Då jag vann biljetter till 6 flags på Bruinfest. (Eftersom jag har lätt för att bli åksjuk gav jag bort biljetterna till en kompis.)


6. Då min soulmate anlände med posten.



5. Då jag dansade i solnedgången medan en annan UCLA-student filmade sitt bidrag till en kortfilmstävling.

4. Då jag gick på mitt första frat party och vann över frat boysen i biljard.

3. Då min lärare i Abnormal Child Psychology ropade upp mitt namn och bad mig och en annan student stå upp inför hela klassen (över 100 pers) för att vi fått ett perfect score (= alla rätt) på första provet. Röd som en tomat i ansiktet tog jag emot en påse M&M's. Elitism, javisst.

2. Då jag fick min hjärna röntgad i fMRI-kursen. (Anledningen till att detta inte är nummer 1 är att det är mer en cool grej att ha gjort än en häftig upplevelse i sig.)


1. Då jag såg UCLA vinna över U$C i fotboll. (Ja, jag skrek "Go Bruins!" och strök därmed en av punkterna från min att-göra-lista.)

En vecka har gått av termin 2. Min lärare i socialpsykologi började första föreläsningen med att be oss att ställa oss upp och visa honom fingret. Det kommer bli en bra termin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar