Resfeber?

  • 0

En vecka kvar tills jag åker till USA och jag har drabbats av någon slags resfeber. Då och då slås jag av tankar som "Åh nej, jag kommer inte hinna läsa ut alla böcker som jag lånat från biblioteket" eller "Det är bäst jag går på så många pass som möjligt på gymmet denna vecka för snart måste jag hitta ett nytt ställe att träna på". Minsta lilla regndroppe har blivit en ursäkt att ta på mig gummistövlarna, som inte kommer att följa med till Kalifornien.

Den så kallade resfebern går över så fort jag tänker på alla saker som jag ser fram emot inför det kommande året:
  • att kunna gå i shorts till skolan året runt
  • att inte behöva tänka "hmm kanske borde jag ta med ett paraply när jag går ut idag" för det kommer antagligen inte regna
  • att handla billig grapefrukt på Trader Joe's
  • att äta lokalt odlade nötter, dadlar, apelsiner, aprikoser, avokado, persikor, nektariner, you name it
  • att ha amerikanska one dollar bills i plånboken (men om någon har några 100 dollar bills till övers så tar jag gärna dem istället)
Ursäkta, vad sa du? Plugga? Ja, såklart ser jag fram emot att göra det också. Det är faktiskt nummer ett på listan. Jag blev alldeles starstruck när jag läste att mina föreläsare har doktorsexamina från Princeton och Stanford. Jag har till och med börjat läsa inför en av mina kurser. UCLA, jag är redo för dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar