Hejdå, Sverige!

  • 0
Lätt bagage? Hmm.

Bilar, bilar, bilar. Människor. Några palmer. Mer bilar. Det var vad jag såg när jag stod på Los Angeles International Airport, LAX, för första gången för sex år sedan. Jag hade aldrig varit i USA förut, kände inte en människa där, och allt jag hade med mig var två resväskor och en dröm om USA. Jag skulle börja på college.

Om ett dygn står jag där igen. Återigen är jag ensam med mina två resväskor, men den här gången är det inte för att påbörja något nytt utan för att avsluta vad jag påbörjade för flera år sedan. UCLA har varit mitt mål ända sedan jag besökte campus 2009, och nu ska jag äntligen plugga där.

På sätt och vis är det lättare den här gången. Jag vet hur collegelivet fungerar, vet ungefär vad jag har att förvänta mig. Men på sätt och vis är det också svårare. Sist jag åkte hade jag just tagit studenten och ville bara ut i världen. Nu har jag bott i Sverige i tre år och byggt något slags liv här, med utbildning och vänner och allt vad det innebär. Om nio månader måste jag komma tillbaka till hit och återgå till mitt vanliga liv.

Men först ska jag sluta skriva blödiga blogginlägg och fortsätta packa. Vi hörs på andra sidan Atlanten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar