Jane Austen-maraton

  • 0
För ett par veckor sedan hittade jag Jane Austens samlade verk i två volymer på biblioteket och fick den underbara idén att ta mig igenom dessa, eller rättare sagt plöja igenom 1610 sidor gammalmodig engelska så fort jag bara kan. Hittills har jag läst Emma och Northanger Abbey och min plan är att läsa resterande fyra inom två veckor. Låter det rimligt, och framför allt, är det någon som vill hänga på?

Det här är ordningen jag läser dem i:
1. Emma (utläst)
2. Northanger Abbey (utläst)
3. Persuasion
4. Sense and Sensibility
5. Pride and Prejudice
6. Mansfield Park

Ni kanske undrar varför jag inte läser dem i "rätt" ordning, med Sense and Sensibility först eftersom den publicerades först, men det är helt enkelt för att jag råkade ha Emma tillgänglig när jag började läsa.

Mer om detta om ca två veckor alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar