Första helgen som Bruin

  • 0
Bruin Bear.

Allt på UCLA kallas för Bruins: studenterna är Bruins, sportlagen heter Bruins, det finns till och med en skulptur av en bruin (som alltså är en slags björn). I fredags var jag på Bruinfest, som innebar fyra timmar av lekar, tävlingar och gratis mat. Jag tror jag vann ett av de största priserna som gick att vinna på hela kvällen: två biljetter till Six Flags, en enorm nöjespark norr om Los Angeles. Jag vann biljetterna genom att delta i en Wipeout-liknande tävling som gick ut på att hoppa över en bom som gick runt, runt i en cirkel. Jag var den sista av sex personer som lyckades hålla mig kvar utan att ramla. Förutom biljetterna vann jag mest skräp: en plastmugg, en stressboll, en hula skirt, maskeradmasker, en T-shirt (jag vann genom att vara snabbast genom en uppblåsbar hinderbana), en affisch m.m. Ni kan tänka er hur mitt rum ser ut just nu.

Som en soptipp.

På lördagen åkte jag på en guidad busstur genom Los Angeles, som anordnades av UCLA:s International Center. Tourguiden var precis så som man föreställer sig en äkta amerikan: lång och bred och pratglad. Han pratade om olja, bensinpriser, kött, kändisar och pengar. Våra två enda riktiga stopp var Hollywood Blvd (en timme turistträngsel i stekande hetta) och Farmer's Market (där jag åt det enda veganska som fanns på menyn: en cupcake).

Den obligatoriska Hollywood-skyltsbilden.

Är det jag som har stora fötter eller Eddie Murphy som har små?

På lördagskvällen gick jag på ytterligare ett karnevalsliknande välkomstevent, där jag vann ännu fler muggar, spel, tygpåsar. Efteråt tog jag vägen förbi en av UCLA:s många pooler, där en vattenpolomatch pågick mellan UCLA och Princeton.

Bästa på hela helgen var ändå söndagen, då jag gjorde något som tjejer konstant avråds från att göra: hoppade in i en bil med en okänd dude. Kvällen innan hade jag nämligen träffat några masterstudenter som bjöd med mig till Santa Monica. Såklart kunde jag inte tacka nej. Dagen spenderades först på stranden, där det var varmt i luften, varmt i vattnet och jättehöga vågor. Jag hade glömt att man ofta ser delfiner här i Kalifornien, så jag tjöt till av glädje när det stack upp några fenor längre ut i vattnet. När vi latat oss länge nog gick vi en sväng längs Santa Monica Pier, som är lite för turistigt för min smak men kul ändå.

Strandpromenaden i Santa Monica.

Några timmar senare.

Amerikaner gillar bilar. Till och med på stranden.

Skuggan av en bergochdalbana som jag antagligen aldrig kommer att åka.

På klippan ovanför stranden.

Efter denna första helg här känner jag att jag kan stå för budskapet som står på T-shirtarna som säljs i varenda affär i den här stan:

I ♥ LA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar