0 week

  • 0
Igår hade jag mitt livs första föreläsning på UCLA. Jag fick lite nostalgikänsla av att gå genom korridorer klädda med heltäckningsmatta och sitta på stolar med uppfällbara bord i klaustrofobiskt trånga klassrum utan fönster. Min ena föreläsare började lektionen med att peka ut vilken stol James Franco satt på när han tog samma kurs för åtta år sedan. Jag undrar om vi har en framtida James Franco i vår klass.

0 week innebär att det är veckan innan kurserna drar igång på allvar. Det innebär också att det anordnas en massa aktiviteter runtom på campus. Längs med den så kallade Bruin Walk står studenter och försöker värva medlemmar till olika föreningar. Några delar ut biblar i fickformat (som folk faktiskt tar emot). På kvällarna hålls BBQs och fotbollsmatcher och jag vet inte allt. Det tar aldrig slut. Om alla veckor är lika bra som denna så kommer jag få ett fantastiskt år på UCLA.

Royce Hall.

Utsikt från Royce Hall. I bakgrunden ser man Marshall Field och Drake Stadium. Bakom dem UCLA:s dorms. Bilden togs på morgonen. På eftermiddagen är det blå himmel och fullt av folk.

Powell Library. Här lånade jag en hel hög spännande kursböcker igår.

Härinne kommer jag ha hälften av mina lektioner.

Bruin Walk. ("Would you like a pocket bible?")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar