Kolla vad jag gör när jag borde göra något annat

  • 1
En guldgruva.

Idag är en sådan där dag som jag önskar att jag kunde sova mig igenom. Inte för att jag gillar att sova. Faktum är att om det är något jag skulle vilja låna från Stephenie Meyers vampyrer så är det att slippa sova. "Slippa sova?!" säger ni kanske nu, men tänk att aldrig behöva avbryta det man håller på med för att vara medvetslös i åtta timmar ... Man skulle få en himla massa gjort! (Om man skulle få något vettigt gjort är en annan sak ...)

Hursomhelst, anledningen till att jag vill sova mig igenom den här dagen är att jag satt uppe mitt i natten och målade. Japp, vad gör man när klockan slår midnatt och man inte kan sova? Man ritar fejkade bokomslag till sin roman! Mycket roligare än att sova. Ännu roligare om man väljer oljepastellkritor som kladdar ner allt som kommer i dess väg, inklusive mina fingrar.

Mina fingrar som de såg ut inatt kl. 00:47.

Bilderna nedan lägger jag inte in för att säga "kolla, jag låtsas vara professionell konstnär", utan snarare "kolla vad jag gör istället för att göra något vettigt". Men visst har det ändå gått framåt? Jämför då och nu:


"Morran" årgång tidigt 90-tal och cello årgång 1996-97.


Kristen Stewart årgång några veckor sedan och tåspetsskor årgång 2009.

Nej, jag bara skojar. Jag tror aldrig jag kommer kunna måla Morran som jag gjorde för 17 år sedan.

1 kommentar:

  1. Åh, vad duktig du är! Och Morran är ju bara för söt. :)

    Kram

    SvaraRadera