Gamla rum

  • 0
Har ni tänkt på att när man kommer tillbaka till sitt gamla rum ser det ut ungefär som det gjorde för ett halvt liv sedan? Med ett halvt liv menar jag bokstavligen ett halvt liv - mitt rum har inte sett ut såhär sedan jag var 10-11 år gammal. Jag brukar säga att jag flyttade hemifrån när jag var 18, alltså för fyra år sedan, och då tog jag med mig alla mina möbler till nya stället. Kvar i rummet var då bara några små hyllor och några ramar på väggen. Helt plötsligt fanns det plats för alla saker som jag hade när jag var liten och som ingen velat göra sig av med trots att huset var för trångt för dem. Leksaker har plockats fram ur garderoben, speglar sitter i midjehöjd och allt ser mindre ut.

Beslag på min gamla byrå.

Guldramar visar upp några diplom som jag fått genom dansen, inte för att jag ville skryta men för att jag tyckte diplomen var vackra.

Vad är detta?

En hemmagjord käpphäst såklart!

Min gamla järnsäng.

Jag märker att det är väldigt mycket guld mot vit bakgrund. Jag tror jag ville få folk att tro att jag var rik och gick på dyra amerikanska universitet. Men var det riktiga guldet finns vet jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar