Söndagsmarknad på Brick Lane

  • 0
Klicka på bilderna för att förstora.


I Shoreditch (ett Londonområde) är soptunnorna komönstrade. Undrar om korna är soptunnemönstrade?


Det är mycket folk på Brick Lane när det är söndagsmarknad.



Mat från alla världens hörn sprider en underbar doft som gör en väldigt hungrig. (Dock verkar tjejen på bilden ned till vänster rynka på näsan åt maten hon säljer...) Det finns till och med ett svenskt café som heter Fika.


Trots att jag inte handlade mat fick jag rita en panda för att rädda bambun.


Fina blommor säljs på Spitalfields Market. Här finns även raw food-ståndet som jag nämnde tidigare. Idag köpte jag faktiskt en (dyr) tårtbit innehållande banan, mango, kokos, mandel m.m. Länk till Rainforest Creations.


Röda Londonbussar vid Liverpool Street Station. Sådana här färdas jag med varje dag (och ja, självklart brukar jag sitta längst fram högst upp).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar