BAFTA 2010

  • 0
När jag åkte till Kalifornien för 2,5 år sedan tänkte jag att det vore väldigt häftigt att få se en Hollywoodkändis. Det fick jag också. Brad Pitt, Angelina Jolie, Kate Winslet, Penelope Cruz, Jake Gyllenhaal och Barack Obama.

När jag åkte till London för några veckor sedan tänkte jag att det vore väldigt häftigt, men också väldigt osannolikt, att få se Robert Pattinson. Men det fick jag.

Idag tog jag nämligen bussen in till stan för att upptäcka att just nu firas inte bara kinesiskt nyår, utan det är the British Academy Film Awards (BAFTA). Filmstjärnor som Colin Firth, Kate Winslet, Audrey Tatou, Clive Owen, Kristen Stewart och tjejen som spelar Ginny i Harry Potter skulle vara där. Även prins William tittade förbi med sin poliseskort. Kvällens höjdpunkt var ändå när självaste Robert Pattinson klev ur sin bil fem meter från mig och alla började skrika och ta bilder. Och då spelade det ingen roll att jag började få blåmärken av den obekväma stolpe jag satt på.

Både Robert Pattinson och Kristen Stewart var på BAFTA 2010. Det var jag med. Bild från ETonline.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar