Happy Hanukkah!

  • 0
Ibland känns det lite fånigt att åka härifrån för att jobba ihop pengar i Europa eftersom man faktiskt kan tjäna en massa här. Igår, till exempel, jobbade jag på en Hanukkah-fest i fem timmar. Mina arbetsuppgifter var att skiva frukt, lägga upp mat, servera drinkar, steka hamburgare, städa, och umgås med familjerna (varav den ena jag redan jobbat för då jag redigerat pappans romaner, som dessutom handlade om just dessa personer som jag fick träffa igår). Inget tungt jobb alltså, särskilt med tanke på att det var i ett enormt hus i en fin del av stan. Tänk er denna utsikten så förstår ni nog:

Havet, himlen, och en utsikt över hela min Kaliforniska stad - här bor familjen jag jobbade hos igår kväll. Inte illa, eller hur? (Jag ville ta bilder inomhus också, men det kändes inte riktigt rätt att gå runt med en kamera i ena handen medan jag serverade ...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar