Tips för att komma in på USA:s toppuniversitet

  • 4
  1. Ha en släkting som jobbar där (spelar ingen roll om det är en vaktmästare eller professor, bara ni är nära släkt)
  2. Ha en riktigt svår uppväxt (knark och alkohol får gärna vara inblandat)
  3. Skriv en uppsats som får tårarna att rinna och som förklarar hur du kämpat från din svåra uppväxt till ditt nya, studiemotiverade jag
  4. Var gärna ensamstående förälder
  5. Var en kändis (gärna kronprinsessa eller skådespelare med mycket pengar)
  6. Viktigast av allt: Var inte internationell student

4 kommentarer:

  1. Nej inte alls:P Det känns ju bara liiite trist när Berkeley svarar på mitt mail och säger att det enda som förstör mina chanser att komma in är att jag är internationell! För övrigt är jag en utmärkt kandidat.

    SvaraRadera
  2. WHAT? Har du fått några fler svar?

    SvaraRadera
  3. Jag sökte aldrig eftersom de skrev sådär till mig. Fast jag tror jag ska prova i alla fall till nästa år:)

    SvaraRadera