Men jag då?

  • 4
Jag har aldrig känt mig riktigt orolig över svininfluensan, i alla fall inte då den kom till Kalifornien i våras och det började slå larm i världen. Men nu, när jag får veta att Sverige kommer att ha ett vaccin redo i september så vill ju jag såklart också ha! Men jag kommer ju inte vara i Sverige då! Nej, antagligen befinner jag mig då i dumma USA där och där jag inte får nåt vaccin och där jag inte längre vågar gå till doktorn på grund av den dyra och krångliga räkningen jag fick sist. Så tack så väldigt mycket, Sverige, för att du tar hand om mig ... :(

4 kommentarer:

  1. :S Och dina svenska försäkringar täcker inte sjukvårdskostnader?

    SvaraRadera
  2. OJ! För varje besök alltså? Eller för ett år?

    SvaraRadera
  3. För varje "skada". När jag fick en kortisonspruta i foten, tex, var jag tvungen att betala ca 200 dollar (1500kr) till mottagningen i USA, vilket innebär att alla de pengarna gick på självrisken på min svenska försäkring. Så jag fick ingen ersättning.

    SvaraRadera