Sanningen om LA

  • 0
Att säga att Los Angeles är stort är en underdrift - det är enormt! Staden består av ett flertal mindre "städer", från rikemansstaden Bel Air till downtown till världskända Hollywood. Många gånger har jag blivit avrådd från att förlita mig på LA:s lokaltrafik, men ärligt talat är bussystemet i LA bättre än på många andra platser. (Tricket är att inte sitta på en öde busshållplats mitt i natten.) Det gäller dock att vara snabb när bussen närmar sig - eller, som den flöjtspelande mannen sjöng till mig, hoppa ut i gatan framför bussen - annars kör den vidare till nästa hållplats.

Av alla de stadsdelar jag besökt - Santa Monica, Malibu, Beverly Hills, Studio City, Hollywood, West Hollywood, Venice, Long Beach, Downtown, Westwood (UCLA), Anaheim (Disneyland) - kan jag inte nämna en enda som jag inte tyckte om (även om downtown ligger rätt långt ner på listan...). Däremot finns det alltid en känsla av att precis vad som helst kan hända när man är där. LA är en storstad full av underliga människor och så fort mörkret faller är man liksom alltid på sin vakt.

Eftersom det inte blev några bilder från LA-resan jag gjorde för ett år sedan, ska jag nu lägga upp bilder från denna helgs resa som jag gjorde tillsammans med min belgiska/italienska kompis. Vi tog Greyhoundbussen till Hollywood (eftersom stationen i downtown inte är så trevlig) och hälsade på en kompis som bor i Santa Monica. Vi gick på House of Blues (rekommenderas!), besökte UCLA (underbart campus), letade efter kändisar i Beverly Hills, fönstershoppade på Rodeo Drive, tittade på stjärnor i Hollywood, gick till stranden och piren i Santa Monica och hade en helt underbar helg. Kolla in bilderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar