Jobb!

  • 0
När man är i USA på studentvisum är det endast tillåtet att arbeta på skolan, och man får inte arbeta mer än 19.5 timmar i veckan. Normalt jobbar jag som handledare/lärarassistent i engelska, matte, franska m.m. men såhär på lovet är jag arbetslös. För att få ihop lite pengar sökte jag ett par olika jobb via www.craigslist.com (nyckeln till överlevnad), dit många familjer vänder sig om de behöver en barnvakt eller städerska. Jag pratade också med min före detta meximamma, som skickade ut ett mail till alla rika föräldrar i dotterns skola. Och än en gång visar det sig att kontakter är vägen till framgång - klockan halv tre idag ringer en dam som behöver hundvakt i helgen och kanske flera gånger över lovet. Jag börjar imorgon och jag lovar jag ska ta med kameran och ta kort på hundarna. Hoppas de är fina!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar