Morgon i Amerika

  • 0
Rumskompisen har bråttom, klockan är tidig, morgonluften är kall och här sitter jag med datorn i knät och tänker på min ångest. Jag skulle ha gått på audition för Nötnkäpparen i lördags. Dessvärre upptäckte jag på fredagen att det var långt ifrån gratis, vilket fick mig att ändra mina planer. Igår kväll innan danslektionen får jag höra av läraren att jag borde ha pratat med henne först. Hon var ledsen att jag inte dök upp, så hon gav mig ett repitionsschema och sa till mig att komma som reserv åtminstone.

Vad jag lärt mig av detta enorma misstag är att här i landet där österrikiska actionskådespelare också är guvernörer ska man alltid räkna med att någon annan kan betala åt en. Dock tror jag ändå inte att detta skulle ha fungerat, men kanske hade jag fått vara med som ett "undantag".

Nötknäpparens två valser:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar