Nice vardag

  • 2
Jag nämnde tidigare att jag började vänja mig vid att bo på ett sjabbigt vandrarhem, och den åsikten håller jag fast vid. Trots fattig frukost, dåligt internet, äcklig golvmatta (vad är det som gör att alla amerikaner måste lägga smutssamlare på golven?) och öronbedövande tåg som väcker en mitt i natten, är vandrarhemmet en perfekt plats att träffa nya människor och komma in i livet här. Här finns förutom svenskar både schweizare, fransmän med härlig fransk brytning och en sydafrikansk tjej som till sättet påminner mig om Mma Ramotswe i Damernas detektivbyrå. Många är här för att plugga precis som jag, andra reser runt som backpackers.

I detta ögonblick sitter jag med min egen dator (jag har nämligen fått igång nätverket nu!) i vandrarhemmets "datorrum" eller vad jag ska kalla det för att det inte ska låta för lyxigt, medan de flesta andra ligger och sover. Efter frukosten ska jag hänga på de andra upp till skolan (som är såååå fiiiiin) för att försöka få tag på mexikanen som vi kanske ska bo hos. Annars har jag egentligen inget där att göra förrän nästa vecka, så jag kommer ha det rätt slappt ett par dagar framöver. Antagligen är det ligga på playan eller gå i affärer som gäller (måste köpa nya skor för mina slappskor gick sönder). Livet är alltså rätt gött här.

2 kommentarer:

  1. Vad ärligt det låter och vad duktig du är!! Fixar och donar;) Fattade först nu när jag läste det hr att du faktiskt är därborta, så himla långt bort där det är sol:) Fattade inte en sak... Var ska linux och pappsi? kram e

    SvaraRadera
  2. Pappa bor väl kvar, men brorsan åker till Australien i oktober.

    SvaraRadera