Sommarbris, sommarkris

  • 0
Anledningen till att jag inte har bloggat de senaste fem månaderna är dels att jag inte haft något av intresse att berätta, dels att jag inbillat mig att jag haft bättre saker för mig. Visst, jag har pluggat två 30-poängskurser samtidigt, men vet ni vad? Jag har inte viktigare saker för mig än någon annan och jag kommer nog aldrig ha något av intresse att berätta.

Förra veckan lämnade jag in en c-uppsats och en b-uppsats. Igår lämnade jag tillbaka en stor hög med böcker till biblioteket. Sedan promenerade jag ensam i kohagen och insåg att 1) ytterligare ett års studier är över, 2) majoriteten av mina vänner har dragit från stan och 3) inte ens korna vill umgås med mig. Jag kände mig ungefär som den här gubben:


(Minus pengarna. Om jag var rik skulle jag såklart vara lycklig.)

Vilket resulterade i följande facebook-meddelande till en kompis:

JAG HAR LIVSKRIS!!!!!!!!!

Men ni kan vara lugna. Jag löste krisen genom att bjuda en god vän på lunch, åka och träna och låna en ny trave böcker från biblioteket. Nu ser jag ljuset i tunneln igen och mitt golv ser ut såhär:


Jag kommer nog överleva sommaren trots allt.

PS. Även om bloggen ser ut att vara död svarar jag på era frågor om college. Fortsätt maila och kommentera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar