Det kan vara du!

  • 0
Leadbetter Beach, strax nedanför Santa Barbara City College. Datum då bilden togs? 14 december 2009. Japp, det stämmer: DECEMBER!

Jag har fått en hel del mail på sista tiden från er som sliter med ansökningar m.m. inför college. Tro mig, jag vet hur stressad man kan bli av allt pappersarbete, men föreställ er detta:

Du och din 23-kilosväska (lätt bagage, jo jag tackar). Los Angeles International Airport, även kallad LAX. 25 grader varmt, solen skiner, palmerna på andra sidan gatan svajar i vinden. Vägen är flerfilig och fullt trafikerad och det hörs ett ständigt oväsen från bilar som tutar, bussar som gnisslar och pustar och människor som skyndar hit och dit. Det är kvalmigt och luktar avgaser och du är jetlagged. Men det gör inget.

Det är du och din väska. Du ska börja på college.

Sådär. Känner ni pulsen slå fortare? Pirrar det i magen? Eller i stortån? Har ni hittat motivationen nu? För det är nämligen så ni måste tänka. Allt jobb ni lägger ner nu, all tid och alla pengar på att fixa de nödvändiga dokumenten, kommer om bara några månader att förvandlas till den där känslan ni har när ni står på flygplatsen och andas in er första amerikanska luft. Om det är er dröm lika mycket som det var min för fyra år sedan, kan jag inte veta, men däremot lovar jag att det kommer bli en lärorik upplevelse! Så kämpa på! Snart är ni där!

PS. Fortsätt skicka in era frågor till mig! Det är jätteroligt att höra från fler som ska åka till USA. Mailadressen hittar ni under fliken kontakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar