Träd

  • 0
Vart jag än går har jag en tendens att ta kort på träd. Jag vet inte varför. Kanske är det för att min författarmamma alltid drog ut mig i skogen för att titta på lavar när jag var liten ... Eller kanske är träd bara väldigt vackra att titta på. Och de kommer i alla möjliga färger och former!

Träd är också folk.


En palmkrona i Santa Barbara. Av någon anledning är jag väldigt fascinerad av lövverk och att se trädgrenarnas mönster mot himlen.


Citronträd i Summerland, Kalifornien, och fikonträd på State Street i Santa Barbara.


Ett väldigt krumilurigt träd på Santa Barbara City College och ett väldigt klättervänligt träd på Santa Monica College. Ser ni mig på bilden till höger?

Nedbränd skog i Santa Barbara. När skogsbranden Tea Fire drog fram i november 2008 förstördes 210 hem och 8 kvadratkilometer mark. Det var fruktansvärt sorgligt att se vad som blev kvar.


Pengar växer visserligen inte på träd, men nappar gör det!


Samma gren, tidig och sen höst.


Bakgården till S:t Paul's Church, en av mina favoritplatser i London. På våren blommar träden och marken och trädkronorna täcks av rosa blad. .

En vinterskog i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar