Intervju #1

  • 0
Idag var jag på min allra första anställningsintervju. Jag hade nämligen skickat ett fjantigt e-mail till ett mycket attraktivt gym, som trots min fjantighet och brist på kvalifikationer ringde upp och kallade mig till intervju. Jag var hes som Tina Turner och snorig som ett förkylt dagisbarn, men intervjun gick ändå ganska bra. Det vill säga, jag lät bli att snubbla i trappan, talade eufemistiskt om mina tidigare erfarenheter och fick prata både med fröken ung receptionist och herr skjortklädd manager. Fast efteråt insåg jag att jag nästan såg mer fram emot att blogga om min nya erfarenhet än att få komma tillbaka på en till intervju hos det attraktiva gymmet.

Kuggfråga:

Du är ensam i receptionen. 50 personer står i kö, en man är arg och vill avsluta sitt medlemsskap, och telefonen ringer. Vad gör du? (Rätt svar är inte dra ur telefonjacket, låt alla gå in gratis och säg åt gubben att dra någonstans.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar