Hemliga trollkarlshistorier och I love London

  • 0
Jag vet att det finns väldigt många Twilight-fans därute. Och Harry Potter-fans. Och andra vampyr/trollkarls/spök-fans. Och jag är ett av dem. Men det finns en sak som jag undrar över: Varför måste alla dessa varelser vara hemliga?

Ta Harry Potter till exempel. I hans värld är det väldigt viktigt att inga "mugglare" får nys om trollkarlarnas magi. Men tänk om alla trollkarlar istället kunde leva mitt bland alla människor och faktiskt göra någon nytta i samhället. De skulle ju kunna bota cancer och HIV och stoppa terrorister och leta upp tjuvar och göra en massa annat som vi människor inte lyckats med. Är det inte då ganska själviskt av dem att gömma sig undan och blunda för människovärlden?

Om jag hade en trollkarl till hands så skulle denna få bota mitt onda i halsen så jag slapp sitta inomhus och tycka synd om mig själv när ett stort, härligt London väntar utanför fönstret. Jag har varit här i en vecka nu och hittills kan jag säga att I heart London. Vem vill inte sitta på röda tvåvåningsbussar och titta ut över Themsen, vandra runt vid Piccadilly Circus, och fönstershoppa på Harrods? Och när man ändå håller på, varför inte ta en danslektion på Londons underbaraste studio medan Tv-teamet filmar en ny serie om dans?

I morgon ska jag gå på musikalen Lejonkungen men tills dess är det soffan som gäller! Inte så dumt det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar