Längtan

  • 0
På fredag är min stora dag. Då ska jag, som the Spirit of Innocence, dansa runt bland träd och palmer och blommor och bli filmad under tiden. Det är nämligen det som är höstens stora dansprojekt. Filmen ska sedan visas under vårens danskonsert (då jag inte längre är kvar i Kalifornien...).

Och vad gör jag just nu? Jo jag sitter hemma i sängen och är sjuk och det är ett mirakel att jag samlat tillräckligt mycket energi för att skriva detta. Dock tror jag att jag håller på att bli bättre för jag kan inte låta bli att tänka på mat (som det är ont om här i mitt hus för tillfället). Jag vill vara i ett varmt kök i det skandinaviska höstmörkret och känna doften av nybakt äppelpaj. Och jag vill dricka varm nyponsoppa (vilket jag nästan aldrig gjort i hela mitt liv) och äta hemstekta pannkakor och hembakat grovt bröd med prästost. Och jag vill baka bullar och semlor och lussekatter och koka potatis och rulla köttbullar. Och jag vill ha pepparkakor med ett glas mjölk, och äppelmos och min egna hemkokta sylt och ostkaka och hemkokt saft och köttfärslimpa och...

Nä, jag tror aldrig jag längtat efter svenskt mat såhär mycket. Tack och lov finns det i alla fall WASA knäckebröd även i USA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar