Balkongläsning

  • 1
Medan skrivlusten fortfarande är som bortblåst börjar läslusten ta vid. Här är tre böcker som jag nyligen läst:

Flickornas handbok i jakt och fiske av Melissa Bank. Finurlig och lättläst men med ett slags allvar bakom. Handlar om olika relationer. Perfekt balkongläsning (det är nämligen i solen på balkongen jag läser mina böcker).

A History of the World in 10½ Chapters av Julian Barnes. Varje kapitel ifrågasätter en del av vår historia och det är först när man kommer till kapitel nio-och-en-halv ("Parenthesis") som boken verkligen talar till en - men vilken talan sedan! Denna bok läste jag i min engelskakurs i våras och det är den första som någonsin gett mig ett riktigt "aha!-moment". Det var som om himlen öppnade sig och hallelujakören steg ned.

Kärlek - en betraktelse av Alain De Botton. Filosofisk och intressant. Återigen om en relation.

1 kommentar:

  1. Hmm, kanske man ska läsa den andra boken? Låter intressant!

    SvaraRadera