Happy Halloween (i efterskott)

  • 0
Halloween var här i helgen och som ni nog alla vet firas det inte så lite här i USA. ALLA klär ut sig och överallt finns pumpor och dekorationer och godis. Ute vid universitetet samlas ca 60000 människor (nej jag skrev inte en nolla för mycket) och alla trängs på en och samma gata, fulla eller höga eller bara glada att det är Halloween. På fredagen var det tänkt att jag skulle åka dit ut med mina kompisar, men det var sådan otrolig trafik att det inte ens gick att få tag på en taxi. J. hade åkt tidigare, men jag och franskparet blev fast i stan i en timme innan vi äntligen beslagtog en taxi vid en bensinmack. Eftersom klockan redan hade blivit mycket och vi alla var helt slut efter en heldag i skolan bestämde vi oss för att bara åka hem. Inte heller på lördagen lyckades vi ta oss ut, denna gång kunde vi även skylla på regnet (som aldrig kommer men som självklart kom just den helg då alla vill vara ute). Istället stannade vi inne och bakade cupcakes och chokladbollar och hade det mysigt.


Supergoda och enkla chokladcupcakes (nästan som brownies):

Till ca 12 stycken (fast det blev bara 10 i min nya fina muffinsplåt som jag införskaffade för ynka 2.24 dollar:) )

100 g smör
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 kryddmått salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver

Smält smöret i en kastrull. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda de torra ingridienserna för sig och rör sedan ner dem i äggblandningen. Blanda till sist i smör och klicka ner i muffinsformar/ smord muffinsplåt och grädda ca 10-15 min i 200 grader varm ugn (400 grader Fahrenheit).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar