Så går det när man haft springbreak

  • 0
Hoppsan, tänkte jag imorse då jag vaknade klockan halv tio av att väckarklockan inte ringde. Hoppsan, tänkte jag igen då jag upptäckte att jag somnat på soffan eftersom rumskompisen tagit över vårt rum kvällen innan. Dock är soffan inte mindre bekväm än min trähög till säng, så jag hade sovit bra i alla fall. Den dåliga nyheten var att jag redan hade missat min första lektion och det fanns inte en chans att jag skulle hinna till nästa heller, men å andra sidan skulle vi ändå bara ha repetition (=frågelek) inför veckans prov och det kan jag klara av bättre på egen hand. Danslektionen missade jag i alla fall inte, och faktum är att det var skönt att för en gångs skull ha energi hela lektionen igenom. Nu sitter jag här hemma igen med psykologiboken uppslagen i knät och jag tackar min natt på soffan för att jag inte somnar mitt i läsningen. Snart måste jag tillbaka till skolan för mitt fem timmar långa danspass (salsa/rumba/chacha + balett) och jag är pigg och glad och redo för dans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar