Happy Thanksgiving!

  • 1
Innan jag kom till USA hade jag aldrig firat Thanksgiving. Nu har jag varit på tre olika Thanksgivingmiddagar: en för internationella studenter, en för hemlösa och en hemma hos en lärare.

Precis som jul handlar Thanksgiving om mat. Klassiker på middagsbordet är kalkon, mashed potatoes, stuffing, cranberry sauce och gravy. Pumpkin pie är också ett måste, men långt ifrån så gott som maten.

Middag nummer 1.

Middag nummer 2.

Pumpkin pie.

Tillsammans med några kompisar hjälpte jag till att servera mat åt hemlösa och föredetta alkoholister och drogmissbrukare. Det fanns otroligt mycket mat och det blev också otroligt uppskattat av alla gäster, som sedan fick gå tillbaka till sina parkbänkar medan jag åkte vidare på en annan middag ...

En av mina uppgifter på välgörenhetsmiddagen var att skära upp och servera paj. Jag kan lova att det var över 50 pajer och en av dem fick jag till och med ta med mig hem eftersom det blev så mycket över. Pajen togs med till middagen hos läraren, men var inte lika populär som de andra tre pajerna utan fick fraktas vidare in till stan, där jag gav den till en fattig mexikansk man.

Pajerna är redo att ätas!

1 kommentar:

  1. Åh, vad mysigt med thanksgiving :) och vad härligt att du hjälpte till på festen för hemlösa verkligen fint gjort av dig!

    Många kramar
    Cornelia

    SvaraRadera