Allt och lite till

  • 0
Denna plats är tillägnad mitt år på college. Här kommer jag, en 19-årig tjej lika ovanlig som alla andra, att berätta om allt som är värt att veta om college, amerikaner och kaliforniska äventyr. Jag har länge längtat till USA, även om jag aldrig riktigt vågat lita på att min dröm skulle gå i uppfyllelse. Inte förrän på min studentdag i våras stod jag med antagningsbeskedet i handen, och det var först då jag insåg att det verkligen skulle bli av. Sedan dess har det varit en hel del arbete med flygbiljetter, visum, studiebidrag och bostad, för att nämna några.

Resan tar sin början om två veckor och det jag lämnar efter mig är en mamma i en lägenhet, en pappa och en bror (som snart befinner sig på andra sidan jordklotet) i ett hus i en stad långt därifrån, samt en massa kompisar utspridda i en mängd olika städer och länder. Själv ska jag bosätta mig ensam i ett land jag aldrig varit i.

Kan någon säga mig hur man packar sitt liv i två väskor gånger 23 kg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar